Veebilehe disain ehk miks esimene pilk loeb

Esimene samm hea veebilehe loomisel on alati disain, kuid miks see nii on? Miks ei võiks hakata kohe lihtsalt arendama ja nii aega ja raha kokku hoida? Lihtne vastus on see, et arendaja ei ole disainer ja pealtnäha lihtne asi hõlmab endas rohkem, kui lihtsalt kastikeste joonistamine.

 

Lisaks kastikeste joonistamisele mõtleb edukas disainer sinu brändile, lehe kasutusmugavusele, struktuurile ja ka arendajale. Disainer vaatab lehte laiemalt ja mõtleb sellele, et kogu leht toimiks kui tervik ja et külastajast saaks klient ja naaseks lehele ka hiljem.

 

Tegelikult disain kiirendab veebilehe valmimist

Kindlasti on sul veebilehte tellides mingi nägemus asjast, kuid ilma disainerita, kes sinu mõtted kindlateks komponentideks muudab, on keeruline seda arendajale edasi anda ja nii tekib surnud ring, kus arendaja teeb asja valmis, kuid siis on kõike vaja muutma hakata. See surnud ring võib mitu tiiru peale teha, enne kui nägemus kuju hakkab võtma ja kogu see lõbu maksab raha ja kindlasti kulutab palju närve.

 

Muidugi võib selle nägemuse loomine ka disainis mitu iteratsiooni aega võtta, kuid disainis on see täiesti normaalne nähtus ja muudatuste tegemine on tunduvalt kiirem. Lisaks oskab hea disainer juba eos eeldada, mis toimib ja mis mitte. Nii saab juba lihtsa vestlemise käigus terad sõkaldest eraldada.

 

Digiplatvormi disainerid vestlevad iga kliendiga personaalselt, et aru saada täpsetest vajadustest. Nii algab projekt õigelt jalalt ja lisaks sinu enda ideedele panustavad meie disainerid oma kogemustepagasiga, et saavutada parim võimalik tulemus.

 

Hea disain tagab positiivse esmamulje

Ja kindel on asjaolu, et inimesed on emotsionaalsed loomad, kes pahatihti esmamulje najal oma otsuseid vastu võtavad. Eks isegi, kui astud poodi, kus riiulid on räpased, põrand pesemata ja aknadki on sisse löödud, siis esimene reaktsioon oleks sealt lahkuda. Rääkimata ostu tegemisest. Seda võimendab veel see, kui kõrval on värsked ja uhked kaubanduskeskused. Veebis on see asjaolu aga eriti märgatav, kuna kliendil on mitmed pakkujad vaid paari kliki kaugusel ja miks peakski ta valima variandi, mis jätab talle juba eos halva mulje?.

 

Disainer on õppinud kasutama erinevaid disaini aluseid nagu näiteks värv, kompositsioon, hierarhia jne, et tagada mugavus ja hea emotsioon.

 

Läbimõeldud disain tagab mugava lehe

On tõestatud, et kui klient ei saa lehelt kolme sekundi jooksul teada, et ta leiab sealt, mida ta tahab on 80% tõenäoline, et ta lahkub lehelt.

 

Meie disainerid mõtlevad alati esmajoones sellele, et klient ei peaks lehel ekslema ja leiab vajaliku info kiirelt ja mugavalt. Selle tagamiseks paneme kindlalt paika prioriteedid ja mõtleme välja, mis on kliendi jaoks oluline ja mis mitte.

 

Lisaks teeme kasutajateste, kus lehe disaini katsetatakse mitmete indiviidide peal. Nii tulevad välja kõik vead ja mured, mis potentsiaalset klienti võivad kimbutada.

 

Lisaks – meie disainerid on neid teste teinud juba pikemat aega ja oskavad oma kogemusest pahatihti täppi panna. Me teame, mis toimib ja mis mitte ning kasutame disainimustreid, mis on ennast tõestanud.

 

Disain pakub sulle südamerahu

Kuna disain saab valmis juba projekti alguses ja meie arendajad töötavad diseineritega sujuvas koostöös on juba disainifaasi lõpus näha, milliseks leht kujuneb. Lühidalt öeldes – disain annab garantii sellele, et leht on arendusfaasi lõpus täpselt selline nagu kokku on lepitud.

 

Meie disainerid mõtlevad ka arendaja peale kasutades tugevat struktuuri ja ühtseid mõõte, värve ja fonte. Nii ei pea arendaja iga väikese asja peale mõtlema, kui kaugel nupud üksteisest on või kui suured nad olema peavad ja saab sedaviisi keskenduda sellele, mis on oluline: kvaliteetne ja turvaline leht.